Скрипторий: Monster - hexmoth (howl of the wild)
Назад к списку всех объектов Howl Of The WildКак это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
НЕТ ПЕРЕВОДАMonster - hexmoth (howl of the wild)
Hexmoth
Creature 8
Small
Animal
Description
A hexworm, upon consuming a sufficient quantity of magic, will spin a cocoon of magically infused silk, metamorphosing into its imago form.
Recall Knowledge - Animal ( Nature): DC 24
Unspecific Lore: DC 22
Specific Lore: DC 19
Recall Knowledge - Animal ( Nature): DC 24
Unspecific Lore: DC 22
Specific Lore: DC 19
Source Howl of the Wild
Perception +19; arcanosense (precise) 120 feet
Skills Acrobatics +16, Arcana +18, Stealth +14
Str +3, Dex +6, Con +3, Int -4, Wis +1, Cha +2
Arcanosense A hexmoth can sense sources of magic at the listed range as though it has a 4th-rank detect magic constant innate spell.
AC 27; Fort +19, Ref +16, Will +11
HP 105; Immunities advanced arcanovore
Advanced Arcanovore A hexmoth has resistance 10 against all damage caused by spells. It's immune to one type of energy it consumed most as a hexworm, typically acid, cold, electricity, fire, or sonic.
Speed 20 feet, fly 40 feet
Melee proboscis +13 [+8/+3], Damage 2d10+9 piercing plus Arcane ConsumptionRanged range 30 feet), Damage 2d8+6 of the energy damage the hexmoth is immune to hexbolt +13 [+8/+3] ( Arcane Consumption The hexmoth attempts to consume the magic of an adjacent magical effect or unattended magic item. It attempts a counteract check against the target with a +17 modifier. On a success, the magical effect ends. A magic item instead becomes a mundane item for 1 round. The hexmoth gains 2d8 Hit Points.Arcanotaxis Flies up to its Speed toward the nearest source of magic it can detect. Requirements The hexmoth has detected a source of magic with its arcanosense; Trigger The hexmoth's turn begins; Effect The hexmoth Strides or Hexdust Wind With a few fierce wingbeats, the hexmoth expels magical scale dust in a 30-foot cone. This deals 10d6 damage of the type to which the hexmoth is immune (DC 23 basic Fortitude save). It can't use Hexdust Wind again for 1d4 rounds.
Perception +19; arcanosense (precise) 120 feet
Skills Acrobatics +16, Arcana +18, Stealth +14
Str +3, Dex +6, Con +3, Int -4, Wis +1, Cha +2
Arcanosense A hexmoth can sense sources of magic at the listed range as though it has a 4th-rank detect magic constant innate spell.
AC 27; Fort +19, Ref +16, Will +11
HP 105; Immunities advanced arcanovore
Advanced Arcanovore A hexmoth has resistance 10 against all damage caused by spells. It's immune to one type of energy it consumed most as a hexworm, typically acid, cold, electricity, fire, or sonic.
Speed 20 feet, fly 40 feet
Melee proboscis +13 [+8/+3], Damage 2d10+9 piercing plus Arcane ConsumptionRanged range 30 feet), Damage 2d8+6 of the energy damage the hexmoth is immune to hexbolt +13 [+8/+3] ( Arcane Consumption The hexmoth attempts to consume the magic of an adjacent magical effect or unattended magic item. It attempts a counteract check against the target with a +17 modifier. On a success, the magical effect ends. A magic item instead becomes a mundane item for 1 round. The hexmoth gains 2d8 Hit Points.Arcanotaxis Flies up to its Speed toward the nearest source of magic it can detect. Requirements The hexmoth has detected a source of magic with its arcanosense; Trigger The hexmoth's turn begins; Effect The hexmoth Strides or Hexdust Wind With a few fierce wingbeats, the hexmoth expels magical scale dust in a 30-foot cone. This deals 10d6 damage of the type to which the hexmoth is immune (DC 23 basic Fortitude save). It can't use Hexdust Wind again for 1d4 rounds.